Lång (som vanligt) sammanfattning...


Det här blogginlägget ska jag inte låtsas om att det ska bli kort! =P 

Sista dagen på Metso (fredag) blev en kort dag. Hade 2,5 timma i plus-flex att ta ut. Jag gick hem efter fikat, vid kl 14. Skönt!! Fast det kändes trist oxå, att jag inte fick jobba nå mer.. Men får hoppas det kommer nån fler öppning för mig framöver...=) Om jag inte hittar nåt annat.
Vid 18-tiden kom och vi åt goooood mat! Jag drack vin oxå, det var länge sen....mums! Sen tog vi oss till stan för bio, American Gangster. Den var låååång och delvis seg, men bra! Denzel är en grymt bra skådis=) När filmen var slut var klockan nästan tolv och vi begav oss hem.. men först hämtade vi Phoenix hos Bennys mamma, så vi blev där ett tag oxå. Synd att vi inte hann med Lena, men det kanske blir nästa helg...vore skoj!

Lördag blev en lååång dag. Vi åkte i princip direkt efter frukost till Carola och Ingemar (Bennys mamma och hennes karl). Benny skulle hjälpa Ingemar med nå grejjer ute inför kvällens firmafest. Jag följde Carola på några ärenden runt stan, måste ju jobba mig in hos svärmor.. tror det går bra hittills iaf ;) Vid halv tre var vi tillbaka i Burvik. Då hjälpte jag med lite pyntande av det inglasade uterummet där vi skulle hålla till för kvällen, och sen gjorde jag sallad! (Visst blir du lite stolt över mina husmorsfasoner, Kicki?) Vi åkte hem till Benny och fixade oss för kvällen.. 
Kvällen blev lyckad, fast kanske inte rätt åldersgrupp på gänget, men det funkade rätt bra! Middagen var supergooood, baconinlindad fläskfilé och potatisgratäng.. mumma! Till efterrätt blev det Lisas pannacotta! Planerade den här gången och lämnade plats åt den till skillnad från förra gången=)

Resten av kvällen bestod av bad i badtunna (mkt skönare den här gången!), Singstar och lite Guitar hero (inte min grej :P).. Jag och Benny blev oxå pikade om vilket ansvar som vilade på våra axlar... det är visst vi som ska föryngra byn, åh herregud! Paniken steg.. vi har ju bara känt varann två månader... men det vet ju inte han (Bennys jobbarkompis på sisådär 60 bast). Jag fick även träffa Sonny och Erika, som Benny pratat om en hel del. Tydligen är jag omtalad till dom med för när jag presenterade mig för Erika sa hon "Jaså, är det du som är Tina?!" 
Det blev en sen kväll och jag var sååå trött, så jag sov gott! Men inte så länge ändå..

Söndagen började så smått och vi bara låg å pratade och mös i sängen.. Benny gick och skottade snö och jag låg kvar, tills Olov ringde och sa att han skulle komma med pizza. Vid det laget var klockan nån stans i trakterna av halv två.. Vi såg film, Stardust, och kastade i oss pizzan.. den satt fint! Sen gick Benny och Olov ut i garaget för att göra nåt, jag tittade på Greys anatomy avsnittet som jag missade slutet på i onsdags. Jag tittade även på första avsnittet av Planet Earth.....häftigt!! Ser fram emot att titta på de andra delarna=)
Sen tog vi det bara lugnt, blev inga egenfriterade chips.. men däremot de gamla vanliga dill och gräslökschipsen=)
Jag hade ju bestämt mig för att sova över ännu en natt... ville banne mig inte åka hem redan igår! Helgerna går alldeles för fort!

Idag jobbar Benny i Burvik, så han hade inte långt till jobbet, vilket gjorde att han kunde sova ända till halv sju! =) Jag steg upp kvart över sju, och fikade lite.. sen tog jag bussen till stan, och sen till Kåge. Och nu sitter jag här. End of story.

I veckan ska jag börja träna igen, det ska bli skönt! Sen ska jag ladda inför Metsos julfest på fredag, trevligt! Jag tror jag måste öva på Fångad av en stormvind (på Singstar), så inte Karolina klår mig..=P

Bye!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Ja det finns hopp för dig att bli en bra husfru också...:-)

Julkalendern handlar om en tjej som vill ha en vanlig jul och en tomtenisse som har nått konstigt pulver som gör att man reser i tiden. Fast pulvret tog slut igår...

2007-12-03 @ 13:04:42
URL: http://kickid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0