Avvänjning och stukad fot

Det ska bli intressant att se hur lång tid det tar att skriva den här bloggen mellan allt jag gör på jobbet.
Klockan är nu 6.56. Får se när det är klart!
Anledningen till att jag tar mig tid idag, jämfört med igår, är för att Anja just sa att det inte är så mkt idag....dumt av henne=P

Dagen på jobbet igår var riktigt smockad med jobb, fast det flöt på bra. Så bra att jag var klar med mitt redan 15.10. Nice! Dom hade ju sagt på morgonen att "idag är det mkt, nu måste Tina vara duktig"... så det tog jag på allvar och körde på som attans. Första gången jag ens tittade på ett internetfönster var efter kl 15.
Efter jobbet åkte jag hem och började fixa för middagen, Benny skulle komma och vi skulle äta kotletter och potatisgratäng. Jag hann även, eftersom jag var så uppe i varv och var riktigt effektiv, prata i telefon med Zophie en halvtimma eller så. Tjejsnack, love it!

Maten blev jättegod, även om det blev seeent (tack vare mina sega föräldrar!). Sen blev det dags för promenad med Phoenix, den busen. Benny skulle backa ut bilen från uppfarten för pappa skulle in med Toyan i garaget. Jag håller Phoenix i kopplet, Benny försvinner runt häcken med bilen, Phoenix blir galen och rusar efter. Jag har inte en tillstymmelse till chans att varken hålla emot honom eller att hänga med. Jag springer så fort jag benen tillåter, men till slut ligger jag där på mage mitt på vägen.. måste varit en rolig syn! *pinsamt* Och jaa, där nån gång trampade jag snett; dumma, klena fotleder. Så nu har jag ont i fotleden. Jäkla bajs. Men det är ingen större fara, jag kan typ stödja på den iaf.. fast det gör ont. Hehe, jag får stå ut helt enkelt.

Nu undrar ni kanske vad jag syftar på när jag skriver avvänjning i rubriken. Jo, så här står det till. Jag har i ett par veckor, typ, försökt få Benny att vänja sig av med två ovanor.
1. Det ständiga killproblemet, att fälla ner toalettlocket när han varit på toa. Det kan väl inte vara så svårt!
2. När han kommer i nånstans hos nån, tar han av sig skorna MITT FRAMFÖR dörren, typ 5 centimeter in. Så när man ska gå in eller ut så måste man kliva över hans skor, irriterande. Livsfarligt kan det även vara.. Som när jag kom hem till honom en dag, ingen lampa på i hallen, jag såg inte skorna. Det kunde ju ha gått illa.

Jag brukar pika honom om dom sakerna ibland... typ som i helgen då jag varit på toa, och Benny var i vardagsrummet så skrek jag "This one is for you!" och drämde ner toalocket, och tänkte att nu kanske han fattar.. men han är ju lite trög ibland (som killar ofta är) så han fattade inte förrän jag förklarade för honom...haha. Sötnos.
Men igår kväll.. jaa, då började en ny era. Han hade på helt eget bevåg både fällt ner toasitsen OCH ställde skorna åt sidan. Så stolt jag blev.. hehe. Man ska ha pli på karlarna! Jag har haft pojkvänner som inte lärt sig såna småsaker på två år trots tjat, så det här var verkligen ett stort framsteg=)

Och...nu en sista sak. Det svänger mkt i Köpenhamn tydligen. Nu är det slut med Pia och killen, så nu blir det nog kill-löst till Thailand.....ahhh!!! Va synd. Jo, jag vet, Benny tyckte ändå det var för dyrt, men jag skulle göra MKT för att få honom att följa=) Fast.. som jag sagt många ggr tidigare, det kan va minst lika trevligt att åka bort bara vi två, så vi får spara pengar till det istället då. Fast Benny hoppas fortf att Pia ska hitta nån ny kille innan februari... inte troligt om du frågar mig. Så var det med det.

Och nu har det gått över en och en halv timma ... snart halv nio är klockan nu. Det gick ju tokfort det här...*s* Fika snart!

Bye!

Kommentarer
Postat av: Emma

haha,ah man ska ju ha pli på sina män! haha,ha en bra dag! =)

2007-11-22 @ 08:27:18
URL: http://thabojan.blogg.se
Postat av: Kicki

Jag har försökt det där med toalocket. Det funkar vissa dagar och vissa dagar inte, men jag stör mig inte så mycket på det längre. Har lärt mig leva med det:-)

2007-11-22 @ 17:43:51
Postat av: Frida B

Ha ha! Tina då! Är hans största problem här i världen att du snubblar över hans skor och måste fälla ner toalocket... *fniss* Håll hårt i honom!!!

2007-11-23 @ 12:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0