Great helg!


Fredag blev det stan med Emelie, och hon blev så glad över skivan!=) Hon handlade lite grejjer till sin katt och jag handlade fars dags-present! Sen träffade jag Benny och vi gick en sväng på stan, för att sen möta Olov och Malin för mat på Balzac, grillbuffé, mums!! Sen åkte jag och Benny till Burvik och såg film=) Sen isäääng, rätt trötta.. och stackars Bennys rygg var ju inte bästa skick heller.

Lördagen blev luuuugn till en början, vi var sega upp ur sängen... Sen åkte vi till Bure för att handla för middagen och kvällen.. Hämtade upp Lisa, Bennys syster oxå. Sen åkte vi och duschade och fixade, sen till Bennys mamma för att Benny skulle börja fylla på badtunnan och värma upp den. Sen kom folket, inte så många, men trevligt var det. Vi åt gooooooooooooooood mat, älgkött (grillat) och pommes friterad i fritös... med bea-sås, aah.. det var ju gudomligt. Synd att jag inte har vett att sluta äta när det är sån mat, så då fanns det inte mkt plats i magen för den goda efterrätten som Lisa gjort... pannacotta. Också riktigt gott! Så man var lagom däst efter det. Passade kanske inte bäst att sätta sig i en 40 grader varm badtunna då..jag höll på att svimma av. Det var så dålig luft oxå, antagligen pga att det var så varmt i vattnet, så man fick knappt luft, och med full mage och redan trött så hjälpte inte det direkt... Vi satt inte så länge däri utan gick istället in igen och fortsatte prata, fast jag och Benny satt typ å halvsomnade, så de andra kände sig nog "i vägen", så de bestämde sig för att fara rätt snart efter det. Vi åkte hem till Benny, slängde oss isäng och somnade på ett kick!!

Söndag vaknade vi tjugo över nio... skulle kolla på klockan (Bennys digitala väckarklocka), men strömmen var borta, så den lyste inte alls. Jag var tröööööött, men vi somnade inte om. Det var nog bäst ändå, så jag kommer mig isäng ikväll och upp imorn...*suck*
Klockan tolv åkte vi till Bennys mamma och styvfarsa för tårta för att fira farsdag. Dom är så trevliga allihopa, roligt att få träffa dom o känna sig som en i gänget. Även om jag är lite blyg fortfarande =P
Sen tog vi det bara lugnt hemma hos Benny, och sen skjutsade Benny hem mig och åkte sen med Lisa till deras pappa för middag.

Och nu har vi käkat midddag och efterrätt. Pappa har fått sin tröja, och blomma (som mamma köpte för att hon ville ha en sån hemma *hehe*). Jag sitter och tittar på Idol som mamma spelat in åt mig. Jag vet ju redan vem som åkte ut, men jag vill ju se det ändå!

Blir nog snart att gå isäng, känner mig riktigt seg... Men först ska jag avnjuta de goda chipsen jag har vid min sida.

Bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0